onsdag 21 december 2016

Hoppfullt...


Fick några påsar överblivna lökar av en god vän. Tur att det är så milt så det fortfarande går att gräva. Ner i jorden kom de och nu får vi se om de vill komma upp igen till våren...


Tog en sväng om i trädgården när jag ändå var ute. Visar mig inte där ute så ofta annars nu när det är vinter. Tycker det är skönt med en paus nu. Det stod några lådor perenner på vänt som jag inte planterade i höstas för det fanns ingen ledig rabatt😊Till våren blir det. En ny!


Det varma vädret får det att knoppas i rabatterna! Väldigt hoppingivande trots att det är årets mörkaste dag.


En skön onsdagskväll till er!
Kram Milla

4 kommentarer:

  1. Härligt, lökspirorna ger ändå den där härliga känslan om att livet gror där nere trots mörkret. Önskar dig en riktigt god jul! ♥

    SvaraRadera
  2. Jag njuter också av trädgårdspausen just nu. Nästan så mycket att jag undrar hur jag ska komma igång igen till våren...?! Men det löser sig nog, och nu är det dags att njuta av jul och ledigt. Så fin julstämning du har och underbara amaryllis! Ha en skön jul!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen skönt att "uppehåll" i grönskan och njuta av allt man har inomhus istället av blommor, tallris och gran. En riktigt God Jul!
      Kram Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla