tisdag 7 juni 2016

Det blev en underbar dag...









Svenska nationaldagen, Trädgårdsamatörernas dag och öppen trädgård hemma hos oss i Laholm. Strålande sol, klarblå himmel, utslagna rosor som visade sig från sin allra bästa sida och en lagom bris som förde runt deras doft i trädgården.











Skönsjungande och flinka väninnor. Jeanette, Mona och Annika stod för underhållning och försäljning av trädgårdsprylar. Fina tjejer det!


Vi hade laddat med hembakat och lagt de gamla vackra broderade dukarna på borden. 
Fick ovärderlig hjälp i köksregionen av syrror och make:-)







Men framför allt var det så många glada och positiva besökare som hittat hit! Så roligt och även om man är lite trött i knopp och kropp efter en sådan här dag är energiboosten på topp! Trädgårdsfolk är härliga!









Det växer i grönsakslandet.



















Pionerna hade också slagit ut i de senaste dagarnas värme.









Nu är det paus till den 3 juli. Då är det ju dags för Tusen Trädgårdar. Men innan dess ska jag bara njuta av alla de dofter och ljuvligheter som bara juni månad kan bjuda på:-)

Stor kram och tack till alla som hittade hit 
och även till er som hjälpte till hela dagen!

Milla

8 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk trädgård du har! Och vad långt rosor och pioner har kommit hos dig om jag jämför med min trädgård här i norra Skåne. Jag får försöka kika förbi hos dig i sommar när det är Tusen Trädgårdar.
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte kunde komma, men det var ju så lång bort! Beskär du din 'Frühlingsduft' mycket? Min är väldigt hög och gles. Den växer ju så kraftigt. Härliga bilder från en vacker trädgård, förstår att besökarna njöt i fulla drag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beskär inte den så mycket men nästa år får jag ta några grenar.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Hyggelig med åpen hage, og ekstra hyggelig når det kommer mange:-)
    Takk for runden i hagen din, den er virkelig frodig nå.
    Fortsett og nyt junihagen.
    Eirin

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar trädgård du har Milla, ser helt fantastiskt ut med rosor och pioner.
    Ha det fint och njut av allt det fina.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  5. Jag önskar verkligen att jag hade kunnat slinka in på besök hos dig! Ser helt ljuvligt ut, så jag förstår att dina besökare var nöjda med dagen. Älskar den första bilden med rosen som väller över staketet. Tack för att vi fick följa med på en liten runda!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. OJOJOJ! Så vacker din trädgård är, och så lagom allt har börjat blomma just nu!
    Skulle gärna gått runt hos dej, men det är ju för långt, tyvärr!
    Ha det nu gott och njuuut!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla