torsdag 25 februari 2016

Två steg fram och ett steg bak...


Det här ville vi inte! 5 cm nysnö, slask och tö när vi vaknade imorse. Tyckte de sa på nyheterna att våren kommit...men det var nog bara i södra Skåne☺Vi var flera som såg förvånade ut.  Snödropparna hängde med huvudet och påskliljorna nästan försvann. Nåväl, det går mot ljusare tider. Just nu till exempel - skiner solen!


Nu lägger jag undan såg och sekatör några dagar för en kort paus mitt i dessa beskärningstider. Sticker till mitt favoritland och andra hem, England (var annars??) och kollar in hur långt våren kommit där. Yippie!

Kram Milla

7 kommentarer:

  1. Låter ju spännande. Lite längre där än här borde det vara.
    Ha det så bra så hörs vi.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa och möte med våren. / Britt

    SvaraRadera
  3. Åh, stackars er som fick snö... Men den smälter nog strax, hoppas jag. Hursom, England, inte fy skam. Blir lätt avundsjuk, grön sjuka såklart, ha ha! Ha en riktigt härlig resa!!!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Trevlig resa! Hoppas snön har försvunnit tills du kommer hem igen. Söta vår(vinter)-bilder.
    Hälsningar Titti

    SvaraRadera
  5. Sounds lovely indeed! Hoppas att du får några härliga vårdagar där och glöm inte att berätta när du är tillbaka. Kanske har våren då tagit några kliv till här hemma. Bättre två steg fram och ett tillbaka än tvärtom i alla fall! :-)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Vilka fina vårbilder snön till trots. Låter härligt att få möta våren i England, och när du kommer tillbaka är det säkert vår på riktigt i Skåne också. Mina snödroppar är uppe nån cm bara så för mig är Skåne lyx. Önskar riktigt trevlig resa.
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Absolut - var annars? Hoppas du får en riktigt härlig helg. Igår fick jag hämtat ut däckstolen och kunde börja ta vara på solen på riktigt. Tror nog det mesta sträcker på nacken under de här soliga, härliga dagarna.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla