torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År...

Jag gillar att göra nya headers till min blogg! Att kolla igenom bildarkivet och välja ut bilder som är passande för månaden och årstiden, redigera och knåpa ihop. Tänkte först bjuda er på ett litet nyårscollage ifrån året som gått men kom på att det var ju onödigt mycket arbete. Arbete som jag ju egentligen redan gjort en gång. Så nu fick det helt enkelt bli mina headers från januari till december 2015. 


Ett år som för mig inneburit väldigt mycket i trädgårdsväg. Nya fina trädgårdsmästarkolleger och samarbetspartners, vilket blivit ett fantastiskt lyft för både mig men (vågar jag nog påstå:-)) även för dem. Jag som i många fall lever efter mottot "själv är bäste dräng" ska villigt erkänna att i de flesta läge gäller dock: Tillsammans är man stark! :-) Och tänk så roligt man har på jobbet, så väldigt mycket lättare allt går och vad man kan lära av varandra. Alla bär vi med oss olika erfarenhet och det är underbart att få ta del av och få dela med sig! Nu jobbar vi några dagar gemensamt i veckan och några själva. En perfekt kombo med ett gäng härliga, glada och duktiga tjejer!


Egna trädgården är för mig, som för de flesta andra trädgårdsfantaster, mitt andningshål där jag kan slappa, gräva, klippa, flytta, plantera, så, bygga och, ja, göra precis allt det jag själv vill och tycker är roligt. Här finns inga rätt och inga fel. Bara roliga saker! Trädgård är verkligen underbart, fantastiskt, kreativt, roligt, ljuvligt, avkopplande, fysiskt, psykiskt...you name it. Jag har under året deltagit i både "Tusen trädgårdar" och  "Trädgårdsamatörernas dag". Så roligt och så många härliga människor som kom!!!! Jag har haft besök av trädgårdssällskap, trevliga trädgårdsjournalister och duktiga fotografer, som alla hittat till mig och min lilla trädgård. Det är ju verkligen spännande och helt fantatsiskt! 

I
I januari ska jag sitta vid skrivbordet och plita på trädgårdsritningar och växtförslag. Hurra! Kroppen får vila. Men sen är det dags att spotta i nävarna, kavla upp skjortärmarna och ge sig ut. Beskärning, I love it! Finns inte mycket som slår det en solig och fin dag. Ser fram emot 2016 och hoppas att vi alla får en helt fantastisk säsong i våra trädgårdar!


Tack alla ni som följt mig i min blogg under året och som läst och lämnat fina kommentarer! Det är verkligen uppskattat och betyder så mycket! En extra stor nyårskram till Annika, Ellan och Rose-Marie för alla goa stunder i andras trädgårdar och i våra egna.

Nu är det snart dags att stassa till sig inför kvällen stora fest! Nya svarta vintagesammetsklänningen ska på, jätteblaffiga bling-bling halsbandet, pälskragen och de svart högklackade med strass. Till nyår ska det jädrans anamma glittra! Inga jordiga handskar och skitiga jobbyxor inte:-) Champagne ska jag också dricka och skåla in det nya året!

ETT RIKTIGT 
GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

Många stora kramar
Milla






14 kommentarer:

  1. Underbart att fått träffa dig under 2015 och hoppas vi ses även under 2016.
    Kram och Gott slut och Gott nytt år,
    Annika

    SvaraRadera
  2. Underbara headers du gör med mycket inspirerande bilder. Gott slut och gott nytt år!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Dina headers är alltid så fina. Undrar vilket program du använder när du gör dem?
    Gott nytt år till dig😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder Photoshop, smidigt och lätt☺kram o gott nytt år

      Radera
    2. Har själv photoshop men har inte utforskat det närmre. Måste ta och göra det känner jag. Tack :)

      Radera
  4. Dina headers är alltid så fina. Undrar vilket program du använder när du gör dem?
    Gott nytt år till dig😊

    SvaraRadera
  5. Så många fantastiskt vackra headers du bjuder på - oerhört inspirerande !
    Ett riktigt härligt Gott Nytt 2016 önskar jag dig och i den stassen kan det ju inte bli annat än en riktig helkväll !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Ett riktigt Gott Nytt År till dig Milla. Alltid lika kul att titta in hos dig.
    Marika

    SvaraRadera
  7. Jättemånga fina headers. Det ser roligt ut, men jag har lovat mig själv att inte försöka byta. Det har jag gjort två ggr och vilket slit att få tillbaka det efter misslyckanden. / Britt

    SvaraRadera
  8. Kul idé att använda headers som krönika och jag måste säga att det verkligen märks att du tycker det är kul att göra dem för de är ju så otroligt vackra. Själv är jag lite latare och uppdaterar bara min header efter säsong.
    God fortsättning och kram
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vilket smidigt sätt att summera året på! Önskar dig ett härligt 2016!

    SvaraRadera
  10. God fortsättning på 2016!
    Din arbetssituation låter alldeles perfekt. Beskärning är också min favoritsyssla.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att du tittade in till mig så att jag kunde hitta din fina blogg. Det ska bli roligt att följa dig framöver. Som många andra skrivit är dina headers underbara och det syns att du tycker om att göra fina presentationer. Påminner mig om att min egen headed nog behöver en uppfräschning lite oftare än vad den får. Det gamlas året avslutades också här med champagne och bling bling och det nya inleddes med vila och mys och lite trädgårdsdrömmar. Önskar dig en fin fortsättning på det nya året och förstås ett underbart nytt trädgårdsår. Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Har reflekterat över dina härliga headers flera gånger och visst gör de en fin sammanfattning av året som gått. Låter som 2015 gett dig en optimal kombination av ensam och tillsammans för maximal styrka. Och att få beskära fruktträd är så löftesrikt på något sätt.

    God fortsättning på 2016! Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla