fredag 29 maj 2015

Tomatplantorna...


Det är kylslaget både ute i trädgården och inne i växthuset. Den kallaste majmånaden på femtio år meddelade vädertjejen på TV igår. Inte konstigt att man är trött på regn,  kyla och envis blåst. Tomatplantorna som jag planterat ut i växthuset är även de måttligt roade och står mest och stampar. Det går lite bättre för tomatkompisarna, som står i stora krukor. Fast de ska ja inte ha själv utan de har jag planer på att sälja den 6 juni.  Då ör det Trädgårdsamatörernas dag och jag ska ha öppen trädgård. Däremot dristade jag mig till att plantera två gurkor. Får se om de också tycker att det är för kallt "om håsorna" (om fötterna alltså☺). Hoppas de håller ut till slutet på nästa vecka då det vankas värme!

Ha en alldeles ljuvlig helg!
Vi ska på lilla Sigrids dop. Mysigt!

Fredagskram
Milla


3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dina växter och för att det kommer både sol, värme och massor av folk på er öppna trädgård.
    Det verkar ju som om vädret tänker vända nu, jag hoppas verkligen det blir så annars blir vi nog tokiga hela bunten.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en riktigt fin dag igår! Med lite bättre väder....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Javisst är det synd! Har en planta som blommar. Förra året hade jag tomater i slutet av juni. Det lär nog inte hända i år :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla