söndag 18 januari 2015

Frosseri...






Genom köksfönsterna tar sig januarisolens strålar in. I dess glans åmar sig eldiga 'Carmen. Helt ovetandes om att den som en gång planterade hennes lök i november hade som plan, att hon naturligtvis skulle pryda hemmet under julen. Men nu är det som det är! Och för all del. Det är helt ok att hon blommar nu istället. I den underbaraste av röda nyanser.

















Annars vill man ju bara ha in lökar, tulpaner och sprida en vårtouch i huset.




Det är liksom svårt att få nog!

 
I blomsterbutikerna säljs hyacinterna som snitt i ljuvliga färger.



Vita krokus, så klart.


Grävde upp några snödroppar i trädgården. Jag vet...Den som väntar på nåt gott! Men det är ju så härligt och går liiite snabbare:-)


Kunde inte motstå körbärskvistarna i affären heller! (Det går bra nu...;-)) De vaknar så fort i stugvärmen.

Ack ja, nu längtar vi efter våren men tills dess frossar i alla fall jag inomhus!
Ha en skön söndagskväll!
Kram Milla

1 kommentar:

  1. Så fint du fångat henne i ljuset, kanske en eldig tango på gång för Carmen? Jag hittade en amaryllis jag glömt bakom en källardörr får se vad den blir för något. Blev sugen på kvistar och mera kvistar och lökar nu. Kanske skulle gräva upp några... hmm.. Det är tomt på köksbordet :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla