fredag 28 november 2014

Gröntorget...






Nu gjorde vi det igen. Kravlade ur sängen klockan fyra på morgonen för att köra ner till Köpenhamn och Gröntorget. Två timmar tar bilfärden ungefär och väl på plats är det full aktivitet bland handlare och inköpare. Folk drar omkring på sina stora cc-vagnar och lastar på allehanda trevliga ting. Men innan vi gav oss ut i kylan och in i russlet styrkte vi oss med en kopp kaffe och nybakade lussebullar.



















Vintergrönt, färdigbundna kransar, allt från stora granar till små granar, tall och ceder. Mycket av utbudet på Gröntorget känner man sen igen ute i blomsterbutikerna under julhandeln. Men det är ju också väldigt fint. En snygg kruka med en uppstammad minigran, inte alls tokigt. Även jag fick med mig hem...


Min blomstervän och bästis;-) Annika i rosenhavet.












Vår vagn var ganska fullastad. Det känns väldigt lyxig att veta, att ett helt flak med hyacinter kommer att stå ute i mitt växthuset där jag kan gå och plocka och byta ut allt eftersom de blommat över. Sen ett fång med vita amaryllis perfekt på den gamla skänken i köket, en myrten (ännu en,som jag kan ta dö på...) och en stor bukett med rosa hyacinter på bordet i vardagsrummet. Härligt!

Vi fick baxat in allt i bilen och återvände nöjda och glada mot Sverige igen. Lagom hemma till lunch. Går man upp i tid hinns det med rätt mycket på en förmiddag:-)

Ha en härlig adventshelg!
Kram Milla

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig fm ni måste ha haft. Vilken lycka att få lasta in allt det där i bilen.
    Önskar dig en riktigt fin första advent!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig dag! Skulle gärna velat vara med på ett hörn...men det fanns väl ingen ledig centimeter...i alla fall hem! Då hade man fått stanna...
    Trevlig Adventshelg!
    // Lena

    SvaraRadera
  3. Ahh... påminner om hur mycket mer och billigare det är där på andra sidan. Dina bilder ger verkligen mersmak. Men du... är gröntorget öppet för alla eller bara för återförsäljare?

    Ha en härlig 1:a advent! Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste ha företag där du registrerar ett inköpskort.
      Kram Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla