torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag...


Om man tänker på antalet lådor med julpynt, som står på vinden så undrar man hur det är fatt?! Papperspåsen där påskfjädrar, ägg, porslinshönan (jag har bara en :-) och påskkärringarna befinner sig är däremot betydligt mindre. Men ett pynt har jag sparat sen jag var liten. Denna eleganta piprensarkärring är snart kultförklarad...













Annars är det mesta fixat och borden dukade inför det stora släktkalaset imorgon lunch. En femtonåring och en tjugoettåring ska firas med buller och bång. 






















I trädgården har jag nästan fått klippt färdigt lavendeln. Några plantor kvar dock. De får ansas i helgen. Det vankas ju riktigt varmt trädgårdsväder!









Tog in ett par kvistar magnolia i förmiddags och de slog fort ut i värmen.
Doftar underbart!

Önskar er alla en riktigt Glad Påsk! 
Kram Milla

1 kommentar:

  1. Fint i trädgården och färdigdukat inne och med fina grenar med knoppar, hoppas ni haft och har en riktigt trevlig påsk!
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla