söndag 15 december 2013

Adventsutmaning - Tredje advent...


Ninna ninna ninnana...Veckans Boktips!
Bästa julmysläsningen, alla kategorier, är Anna och Fanny Bergenströms bok "Vinterns goda ting"! Den kom ut 1998 men är still going strong och full med goda bak- och matrecept i sann Anna anda. Dessutom kan man njuta av Nisse Petersons vackra foton. En guldklimp i bokhyllan, som jag bläddrat i mååånga gånger! Ibland har jag även haft tur att springa på den under någon bokrea. Då har jag köpt på mig och packat in den i fina paket, som nära och kära förärats.
 

Vissa jular, när energin är på topp :) har jag bakat det stora pepparkakshuset, som finns med recept och ritning i slutet av boken. Mycket jobb och pilligt dessutom. Fast med kristyr en masse, florsocker i drivor och belysning i så ser man inte om det är lite snett och vint...(ja, ni ser ju själva...). Det hör väl trots allt till charmen med hemknåpat pepparkakshus att det är aningen dragit.
 
 
Summa summarum: Oumbärlig under filten i soffan på juldagen, med glögg och julmusik i bakgrunden. Kommer du över den, köp den!
 
"Vinterns goda ting" av Anna och Fanny Bergenström
Foto: Nisse Peterson
 
Ha en fortsatt härlig söndagkväll!
Många kramar
Milla
 

6 kommentarer:

  1. Pepparkakshus är överkurs för mig, men jag önskar att någon ville bygga/baka ett till mig.

    SvaraRadera
  2. Den har jag missat helt och hållet, ska absolut kika efter den i bokhandlarna framöver.
    Ha en fin vecka!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Den är ljuvlig!! Har boken och exakt samma bokställ.. ;)
    Ditt pepparkakshus är ju underbart!!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för besöket och din kommentar på min blogg. Så kul att få besöka din härliga blogg. Har lite dåligt med tid ikväll men jag kommer tillbaka.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Vaaa? Har jag missat någon kokbok av denna underbara duo?? Så går det när man bara hinner läsa inredningsmagasin...
    Den kommer absolut på önskelistan iår!
    Tack för tipset
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  6. Hej, den boken har jag också i mina gömmer, måste ta fram den.
    Fint pepparkakshus, jag tror jag tar fram mitt i keramik i år.
    /Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla