lördag 9 november 2013

Trädgårdsfärger - mörkröd

Mörkrött...jaha du Charlotta den var ju inte lätt den:) Jag fick än en gång dyka djupt i fotoarkivet för att överhuvudtaget hitta något i den färgskalan. Lättast var det att leta runt växthuset.

 
Rabarberknoppar och pionknopp. Våren på väg!
 
 
 
I år har vi verkligen fått njuta av allsköns vackra bär och goda frukter. Hösthallonen verkar aldrig ge upp. Så sent som igår var jag ute och åt ett par stycken. Inte riktigt lika söta längre men jag njöt likväl av den härliga känslan att kunna äta hallon i november.
 

 
Stora underbara mörkt röda vinbär gav oss fin gelé till vinterns goda grytor! 
 
 
 Och härlig ketchup av tomaterna som huserat i växthuset!
 
 
Framåt sensommaren lyser trolldruvans röda (aningens giftiga!) bär i rabatten.
 
 
 
Ha en skön lördagkväll!
Milla
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Inga mörkröda blommor, men åhh så fina blad och bär. Och det är ju minst lika viktigt i trädgården. Tack för att du delar med dig av både tillväxt och skörd. Jättefina bilder!
    Kram /Charlotta

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Jag gillade speciellt den med de röda vinbären!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Mmm, hallon...och vinbär...och rabarber...och egna tomater... så mycket smaskigt rött du hade!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bärbilder i mörkrött! Trolldruvan är läcker... ..kom jag på en tanke jag hade när jag stog och rensade de där mörkt blåröda kärnorna i granatäpplet idag - hur sjutton har vi kommit på att vi kan äta röda vinvbär men inte trolldruva? Naturen signalerar ju ofta gift med stark färg men vi har lärt oss... Väldigt somriga och härliga bilder i vart fall. Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla