måndag 28 oktober 2013

Trädgårdsfärger - ljusgrönt...

Denna gången har Charlotta valt trädgårdsfärgen ljusgrönt. Det får mig direkt att tänka på det skira, ljuva  och nya. Som en nyutslagen björkdunge eller som de krispiga och fina rabarberskotten som fått växa tidigt på våren under min stora engelska odlingsklocka.



 Eller de små aklejfröna, som grott och tittar upp med ljust gröna tunna små blad.
 
 
Vallmons fina knoppar undgår ingen!

 
 De skira sallatsbladen i Ellans köksträdgård.
 
 
Ärtskott som slingrar sig uppför morfars gamla barnsäng, som numera är klätterstöd i trädgården:)
 
 
 Nya hostablad...
 
 
...i olika former. Toppiga och runda.
 
 
 Blad i all ära, men, ett ljusgrönt lite omoget 'Transparent Blanche' äpple en regntung dag är också vackert.
 
 
Ha en go vecka!
Kram Milla
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Dina ljusgröna bilder lyser upp min kväll! Tack för att du delar.
    Ett transparent Blanche, mmmm åhh vad jag önskar att jag hade den lyxen hos mig. :))

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder! Man blir alldeles lyrisk. Och det är så skirt och fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Såå fina bilder... så skirt, så vackert!
    Du ser ut att ha en alldeles underbar trädgård - blir lite avundsjuk, men vet samtidigt att det kräver mycket arbete också :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättevackra bilder. Du har hittat bra motiv.

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Vallmoknoppen är min favorit :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ohh, så många fina ljusgröna växter!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla