söndag 27 oktober 2013

Sista gräsklippet...

Nu hoppas jag att det var sista gräsklippningen för säsongen. Den fantastiska hösten och värmen i oktober har hejat på gräset som aldrig verkade vilja sluta växa.
Löven som trillar ner från vår stora björk och fruktträden krattar jag ut i rabatterna, som ett skyddande vintertäcke. I sista höstklippet kör jag över resterande löv så de blir finfördelade Sen får mina kompisar maskarna ta hand om resterna. Det är inte så bra om det ligger tjocka högar med löv kvar på gräsmattan under vintern. Då bildas det lätt snömögel som förstör gräset.

I morgon väntas första höststormen dra in över västkusten. Gäller att kolla över trädgården så att det inte ligger lösa föremål och skräpar. Just ett sådant flög in i växthuset när det stormade i vintras. Tre rutor gick sönder och det drog med sig lite fix och trix. Så bättre att ligga steget före...

 
 
 
Ha en fin söndagkväll!
 Kram Milla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla