lördag 12 oktober 2013

Nu blommar Hoyan...

 
Nu njuter jag i fulla drag av porslinsblommans, Hoyans, doft och fägring i vardagsrummet. Sötaktiga doftduster kommer i lagom doser när jag ligger här i soffan intill och läser en tidning. Mmmm...Är tyvärr ingen Hoya expert och detta är en sort jag fick av min trädgårdsmästarkompis Anna för ett antal år sedan. Kan det vara en Hoya pandurata? Stackaren borde i vilket fall planterats om för lääänge sedan. Måste verkligen se till att få det gjort till våren...Har även en känsla av att A har räddat den undan torkans käftar ett flertal gånger. Han brukar klaga på mig och mitt förhållande till inneväxter. "Märkligt! Men om du inte kan gräva ner det i rabatterna utomhus så går det gärna en säker död till mötes". Hårda ord kan tyckas från den man lever ihop med, även om jag motvilligt måste erkänna att det nog tyvärr ligger lite sanning i det. Men bara lite:)
 
Gott luktar den i alla fall och det räcker för stunden alldeles tillräckligt för mig:)
 
Trevlig helg! Milla


1 kommentar:

  1. Fint med doft inomhus också. Hos mig överlever bara sånt som klarar sig med bevattning max en gång i veckan. Det gör i o för sig det mesta, men de blir varken vackra eller prunkande. Blommar gör de i ett sista försök att föra släktet vidare... ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla