söndag 6 oktober 2013

Trädgårdsfärger - i ljuvaste rosa...

Charlotta med sin fina blogg Charlottas trädgård tycker att det är dags att visa några av alla de foton som ligger sparade i datorn efter ett långt trädgårdsår. På det viset kan vi ju njuta av allt det vackra om igen och liksom förlänga säsongen över vintern. Varje lördag kommer nya bilder med olika färgteman. (Tryck på länken så kommer fler bloggar att kika in på.) Nu undrar ju vän av ordning om det inte är söndag idag? Helt rätt. Men jag har varit iväg och öppnade nyss datorn och såg detta trevliga initiativ. Vill ju så klart hänga på och hoppas jag är ursäktad för denna gången...


 Första färgen ut är ROSA. Och vad är väl ljuvligare än en praktmagnolia som nyss vecklat ut sina svagt rosa kronblad i slutet av april.


Fackelblomster vid dammen.
 

Portlandrosen 'Jaques Cartier' blommade och blommade...


 
'Valdemar' - en fantastisk klätterros!


Ljuvliga och fluffiga piongräddbakelser kan jag inte få nog av! 'Sarah Bernhard' är så tung så man får nästan ligga på rygg för att riktigt kunna njuta på nära håll.


Oj, vad jag har plockat luktärtor i sommar.
Doftande i olika rosa nyanser och alldeles oemotståndliga!


 Ljust, ljust rosa höstanemon.


15 meter häck mot gatan består av den fantastiskt väldoftande rosen 'Stanwell Perpetual'. Den sväller över alla bredder och lämnar ingen oberörd. En otrolig ros som nu är mitt i sitt andra flor. Den blommar till frosten nyper till.


Så här i oktober månad passerar jag bara de bruna fröställningarna på vägen till garaget. Höstfloxen har tackat för sig och den rosa färgen tonat ut.

Må så gott!
Milla



5 kommentarer:

  1. Jätteroligt att du vill vara med och visa dina rosa minnen från vår och sommar. Och det går ju precis lika bra att frossa i arkivet en söndag, eller vilken dag som helst. Länksamlingen är öppen hela veckan, för ingen ska ju behöva stressa när man återupplever alla underbara blommor om igen. :))

    Av dina underbara rosa blommor blir jag mest tagen av din rosenhäck. 15 meter av underbar färg och doft och som återkommer med blommor i ett andra flor. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Javisst var det en rolig idé! Och jag njuter av alla fina bilder jag ser!
    Jag ska se om jag kan ta mig i kragen och vara med!
    Vackra bilder har du!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Rosa är allt en ljuvlig trädgårdsfärg! /Anette, som också hoppade på temat på söndagen ;)

    SvaraRadera
  4. Du har fått med många av mina favoriter, magnolia, pion, fackelblomster, luktärt och alla i den härliga färgen rosa, verkligen fina bilder.
    Ha det bäst!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren på min blogg! Vilken tur att du kommenterade för då hittade jag till din blogg. Här fanns det mycket intressant att läsa så jag kommer igen:-)
    Vilka fina rosa blommor du visar! 'Stanwell Perpetual" är ju bara så läcker och när det sen är en häck på 15 meter måste det ju bara vara helt ljuvligt!
    Kram Nora

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla