måndag 21 oktober 2013

Ett fält av tagetes...

 
Härom dagen körde jag förbi det här fältet! Eftersom mina ögon börjar att "åldersstrejka" (jag vet, fasligt strängt) och jag nu för tiden har svårare att på håll urskilja vad som växer omkring mig fick jag helt sonika ställa mig på bromsen, hoppa ur bilen och ta en närmare titt.
 








På båda sidor om en grusväg sträckte två stora fält ut sig. Fulla av blommande tagetes!
 
 
Nu kan man ju ha vilken åsikt man vill om tagetes (mig stör de inte) men så här i tusentals, som ett stort gult hav, blev det oerhört effektfullt och maffigt.
 
 
Regnet öste ner denna dagen och gjorde det mesta disigt. Men tänk er en solig och vacker dag.
Då måste hela fältet lysa som guld!
 
Ha det gott!
Milla

2 kommentarer:

  1. vilken upplevelse att befinna sig i ett hav av tagetes. Jag är inte överförtjust i den blomman men så här var den ju absolut läcker!!
    Mvh Mia

    SvaraRadera
  2. Varför ett helt fält!? Fröfält för kommande somrar? Häftigt!
    Men det blåa i förra inlägget är faktiskt vackrare!
    Hälsn Lena
    Fint "vykort" i tidningen!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla