lördag 3 augusti 2013

Djungelliv...

Jag kände det redan när jag drog upp rullgardinen i morse. Det skulle bli en solig, varm och fin dag! Så jag hoppade i bikinin och en nätt liten (jag skulle ju inte visa mig bland folk var tanken...) vit sommarklänning gjorde mig en kopp te och satte mig på altanen med dagens Laholms Tidning för att insupa atmosfären. Då LT är en ganska tunn tidning, som dock ser till att vi ortsbor blir uppdaterade med senaste nytt, så är den snabbt läst. Räcker till en kopp te ungefär. Bäst som jag satt där och njöt av lugnet såg jag det!! Jag (och min tåliga stackars familj, gud bevars) lever i en djungel! Herregud vad allting helt plötsligt hade växt över alla bredder. Det var som om jag levt i ett rosenrött skimmer med skygglappar för ögonen. När hade det hänt? (Hade inte A gruffat något härom dagen?) Rosorna hade fått meterlånga skott som stod rakt upp. Daggkåpans brungula halvt vissna blommor var lika trista nu som de var underbara för en månad sedan. För att inte tala om alla andra överblommade perenner. I panik ställde jag ner tekoppen, grabbade första bästa sekatör och gick loss!
Klipp, klipp, klipp!
 
 
Utanför staketet hängde rosorna...
 
 





I samma stund som sekatören kom fram försvann min verklighets uppfattning kan man sorgligt nog säga. Där for jag fram utan skor i värsta Ernstandan fortfarande klädd i min "nätta" vita sommarklänning, definitivt inte lämpade för trädgårdsarbete. Klättrade i rabatterna så fötterna blev jordiga och bruna. Bara lite till! Ut på gatan, jag som inte skulle visa mig bland folk...
Efter en timma var jag genomsvett (termometern visade 27 grader!) och såg då hur jag såg ut. Gode värld!
Tur att ingen annan var hemma och såg eländet. Duschen nästa och tvättmaskinen för den arma klänningen.
 
 
 
 
 
 
 
 

När lugnet lagt sig och jag åter igen satte mig under parasollet kunde jag trots allt konstatera att det blivit aningen luftigare omkring mig. Floxen lyste i solen och livet kändes med ens så mycket lättare!


 
10m2 avklarat...klipper en ny rabatt en annan dag. Då ska jag dock vara bättre förberedd! Det är ju trots allt ganska bra att använda både handskar, skor och för ändamålet rätt klädsel när man ska arbeta i trädgården:)
 
Kram på er!
Milla
 

4 kommentarer:

  1. He he, lite underhållning kan väl bjuda grannarna på:)

    Ha en finfin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Hihi, vad jag känner igen mig! Skulle kunna varit jag i full aktion! Så där reagerar jag också: spontana utfall!Ser plötsligt "nåt, som måste göras!"...då jag precis har börjat med nåt annat...Men man kan ju hålla många bollar i luften.
    Ja, du, svettigt är det! Och växer gör det! Här rann svetten nerför pannan ner till överläppen i går då jag stod på huvet i en rabatt.Men det är så roligt! Eller hur!
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Kul att kika hos dig!
    Du och jag är nog lika där då inspirationen faller in, då hinner man inte bytaom. Igår krattades jorden ut i lackträskor och spetsklänning efter en fika hos vänner...
    Men vad är väl så ljuvt som ens trädgård?!
    Ha en underbar vecka!
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Hihi, det där låter verkligen som jag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla