måndag 1 juli 2013

Saras födelsedag...



Tänk vad tiden går! Känns som om det var igår jag for omkring helt svettig och försökte fånga en liten pigg, sprallig tjej, som studsade och hoppade och aldrig satt still. Skrattade gjorde hon dessutom nästan alltid. Hon har fortfarande väldigt nära till skratt och är för det mesta glad även om tonårstiden tagit ut sin rätt och hon då och då tittar på oss och himlar med ögonen när hon tycker att gränsen är nådd för hur en dotter anser att föräldrar bör bete sig:) Med all rätt ibland kanske...
 
Kort taget av Saras fotokompis Mollie.
 
Idag fyller hon 18 år - min lilla Sara. Nummer två i syskonskaran, estetiskt och musikaliskt lagd och ett mellanbarn precis som jag själv´. Med allt vad det nu kan innebära.
Det är fotostuderande, bloggande Sara, som med en hyfsat stor portion tålamod kommer till undsättning när jag redigerar bilder till min blogg. Ibland tittar hon medlidsamt på mig och säger: -"Oj då mamma, det var kanske inte så snyggt...eller?! Måste du ha så mycket färg!". Men lika ofta skrattar hon och säger uppmuntrande - "Det blev asfint, mutti!". Äldsta dottern Emma läser till gymnasielärare i svenska/engelska och hon har redan givit upp min svenska i bloggen. Alla mina för många utropstecken, frågetecken och underliga kommateringar. Ifrån henne kommer det numera bara ett försynt sms "du är för söt mammi" (kärt barn har många namn...) när hon anser att det var kanske så där halvbra skrivet...Hon bara blundar och säger till sig själv: strunt i det, bit ihop det blir inte bättre, bara läs vidare, läs vidare...
 
 Sara firar vi alltid med ett riktigt kak- och jordgubbstårtkalas bland rosorna i trädgården. Det gjorde vi igår när det var söndag och alla var lediga. Idag ska det köpas en ny efterlängtad kamera för födelsedagspengarna som "håvades" in ifrån släkten. Ska fixas nu tydligen för hon hänger över axeln på mig och är redo för det stora klippet...
 
Grattis på födelsedagen Sara!
Hoppas du får en riktigt härlig dag!
Puss och kram från din
Mutti
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla