onsdag 15 maj 2013

Trädgårdens guld...


 
Jag säger det igen! Kompost är fantastiskt! Tömde en av mina tre kompostbehållare igår kväll och flera skottkärror (eller "rullebörar" som vi säger i södern...) fulla med ny fin jord lades på rabatterna. Lika fascinerande varje gång att det blir så mycket i några små pallkragar. Vilken lyxig känsla och så billigt det blir sen. Kompostjorden har en så härlig struktur, nästan lite smulig.

Nu är ju mina rabatter fortfarande långt ifrån min kompis "kompost-proffs-pensionärens" där det går att köra ner hela näven. Oj, oj, oj! Inte heller har jag införskaffat mig ett sådant där snyggt järnsåll, som han är lycklig ägare till. Då hade jag ju lätt kunna får bort de smågrenar som ännu inte hunnit förmultna. Men, men man måste börja någonstans och jag krattade över rabatterna och fick då samlat ihop det som såg mest skräpigt ut. Resten fick ligga kvar och förmultna bland blommor och blad.
Gissa om jag somnade gott sen. Nöjd och glad över mitt verk!
 
Jordälskaren
Milla
 

1 kommentar:

  1. Det är ju så bra med en kompost där allt man slänger där blir jord sedan. :) Fantastiskt! Vi ska också bygga en kompost framöver när vi vet var vi ska ha den. :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla