fredag 24 maj 2013

Hostor...

 Hostor tillhör mina favoriter! Vem kan motstå dessa fantastiska gröna blad i alla dess former och storlekar? Stora, små, smala, breda och superbreda. Blågrå, gulgröna, vitrandiga, mörkt gröna, limefärgade...ja allt man kan önska sig. Vissa sorter är perfekta att ha i bakgrunden med sina modiga 90 cm i höjd. Andra i framkant om de bara bli 30 cm. Alltid läckert ihop med vatten, stenar, stora grenar, i torvblocksrabatter, med olika ormbunkar och bräken. Det finns sorter för både sol och skugga. Sen blommar de ju dessutom. Vad mer kan man önska!



 
Milla

2 kommentarer:

  1. Så himla bra..nu vet jag vad mina heter!
    Vackra bilder och fin inspirerande blogg..trevligt att hitta hit!
    Ha en trevlig helg
    C

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, jag är också väldigt förtjust i hostor ! trots att jag har ett elände med mördarsniglar så tycker jag att hostorna klarar sig bra !? Liljor där emot... :((
    Vi har letat efter lite olika hostor men tycker att det är svårt att hitta, konstigt !
    Må så gott & njuuut !
    Nu är det som bäst.
    Kram Anki

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla