onsdag 29 maj 2013

Aklejans tid...

 
Nu vimlar det av aklejor i trädgården. De självsår sig precis där de behagar. Överallt och hit och dit.  Kanske inte alltid de mest lyckade platserna alltid om jag fått bestämma. Men det får jag ju inte så därför dyker de upp mitt i andra perenner, buskar och rosor. Här finns inte mage att dra upp dem. Njuter istället! De är ju så söta! Enkla och dubbla och i olika färger och nyanser. Då det är fröplantor så vet man aldrig riktigt hur de blir. Som ett lotteri med vinst varje gång helt enkelt! Jag har en sort som jag faktiskt köpt men för tillfället tyvärr förträngt namnet på. Kanske någon som kan friska upp mitt minne? Carina eller Annika? Ni brukar ha koll? Det är denna:
 
 
Nåväl, jag spann loss med kameran så här kommer en liten aklejkavalkad!
 
 
Oj, oj! Hur söta är inte dessa båda med pyttesmå blommor!?
 
 
 
 
Räcker det? Bara några till...
 
 
 
Ha en riktigt underbar onsdag!
Kram
Milla
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Den här gången går jag bet, men njuter gärna av dina härliga bilder. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vackra är de! Fina bilder!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla