onsdag 6 februari 2013

Dagen efter...

Igår sken solen och lockade med mig ut på en promenad. Så med bland annat Brian Crains "Rolling Clouds" i öronen och kameran i högsta hugg blev det en tur runt Glänninge sjö.
Småfåglarna hade bråttom. Undras vem som hinner flytta in här först?
Stadsparken var tom.
Jag hittade det viktigaste! Viden har börjat att slå ut.
Men så vaknade jag i morse till det här! Tung blöt snö som hade fått allt gräs i rabatterna att krokna. Tur att de snart ska klippas.
Dagens walk about styrdes ner till vår vackra Lagan, som rinner genom staden. Tyst och fridfullt. Bara några tjattrande änder som höll mig sällskap.

Tänk vad det kan skifta från en dag till en annan. Hur som helst, vackert var det, som en tavla!
 Men talgoxarna bekymrade sig inte om lite snö. De kvittrade ännu högre än igår. Helt på det klara med att detta var en bluff - våren är på väg!


















4 kommentarer:

  1. Ohhh, så fina bilder! Jag följer gärna med på nästa promenad!!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken proffsig fotograf du blivit men säg vad du inte kan.... Kramis Mia

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående...Vilka underbara bilder!
    Lilla vide ung får en att längta efter vårens intåg.
    Mvh Mia

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du har börjat lyssna på min musik, mamma! Crain, inte Craig... Härliga bilder! Vi ses snart! Kram / Emma

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla