torsdag 6 december 2012

På besök hos Ann...

 






Efter att ha tillbringat förmiddagen med att fika tillsammans med trädgårdsmästarkompisar for jag i eftermiddags med en väninna och hälsade på Ann i hennes underbara butik Ann-Tikt & Så'nt. I ett gammalt renoverat stall, mitt ute på den snötäckta Laholms slätten, bland antika och nya saker har Ann sitt viste. Med julen för dörren är butiken så klart välfylld med allt från silverkulor till vackra örngott. Är du en julklappsletare och har möjlighet så gör en liten utflykt hit. Man blir alldeles skogstokig (som min kompis Ellan brukar säga) när man öppnar dörren och stiger in. Allt vill man ha! Ann har öppet på torsdagar, lördagar och söndagar.
En julklapp behöver inte ha tomtepapper och röda snören...







Vackra glas kan man inte ha för många! Att duka med olika är väldigt snyggt tycker jag. Sen kan man ju alltid piffa till det med en elegant namnskylt! Så hittar moster och faster sin plats till jul..
 
Hyacinter är mina favoriter till jul! Jag begår tyvärr samma misstag varje år och köper massor till första advent. Nackdelen med att flippa ur redan till advent är, att de är överblommade innan jul...
De här burkarna är väldigt fina. Virar man mossa eller som här ett gulnat antikt tidningspapper runt löken så blir det extra fint!
Sen är det där med antika julgranskulor av glas. De är en dröm och helt oemotståndliga!
Tack Ann för ett mysigt besök. Nu är vi fyllda av inspiration och julkänsla.
Kram till er alla!
Milla
 


 









 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla