lördag 23 juni 2012

I denna ljuva midsommartid...


Så var midsommarafton över för denna gång. Det blev en ack så regnig men som vanligt väldigt härlig dag med hela gänget (vi är måååånga stora och små...). Start med min traditionella jordgubbstårta sen midsommarstång inkl små grodorna, sill, nubbe och som grädde på moset,  "göingetöserna". Vad är då detta för fenomen undrar ni?? Jo, det är vi sex damer i sällskapet som är lyckliga(?) ägare till en hembygdsdräkt och som denna magiska kväll iklär oss denna skapelse. Hujedamig, säger kanske ni, och det gör nästan vi själva också... Men vi fryser dock sällan eftersom det på västkusten har en förmåga att ofta vara lite kylslaget vid midsommar och en hembygdsdräkt, som bekant, är mycket ylle. Hörde av en lite deppig och smått frusen man i sällskapet igår att Sveriges medeltemperatur är +3 grader. Låter ju inte kul när man får det så där svart på vitt! Han skulle kunna tänka sig att flytta till Spanien i brådrasket men nja...jag nöjer mig med en varm dräkt. För när regnet hade upphört och vi gick ner till stranden på kvällen, det var soligt och helt vindstilla, så sa vi alla att vi är verkligen lyckligt lottade som får bo så här vackert!! PS. Jag ska bespara er kort på "göinge"....

Ha en fortsatt härlig midsommarhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla